top of page

Anmeldelse av Kattenrevyen - Urent

Det er duket for årets siste anmeldelse!! Nemlig vår egen kjære katten. Jeg må være ærlig og si at jeg var veldig spent på hvordan denne kom til å gå. Vi har da så klart sett Bergens Tidene anmelderen sin mening.. trenger ikke å snakke mer om det! Hun kommer her å påstår at revyen er på NG revy level... og det er jeg IKKE enig med. Ærlig må jeg si at «vrangforestillingen» fra i fjor var bedre, men en 4-er var da ikke fortjent! Uansett, nok om det fordi nå er det duket for min mening!

Nora Nadina Hvidsten, Mathias Timberlid og Benedikte Guleng

Først og frem må jeg si hvor flinke alle skuespillerne var. Sånn Halo!! Problemet er da at to av de er noen av bestevennene mine så det er ikke helt troverdig av meg.. Gjengen på scenen vet hvordan de skal ta salen med storm og de har ingen problem med å drite seg komplett ut. Jeg må selvfølgelig prate litt om de forskjellige sketsjene. Som sag så syntes jeg den i fjor var hakket bedre men det er ikke for å si at årets ikke slo til. Jeg lo godt i hver eneste sketsj som var. Ikke like hardt som i fjor, savnet Kristian Nguyen som suger på blyanter. Men jeg lo på hver sketsj, og på noen litt ekstra hardt. Følte meg til og med litt skitten..

Elida sunde, Ines Paule Hage, Johanne Tufto og Kasper Natvik (som vrikker på rumpen)

Først og fremst må jeg nevne en av favoritt sketsjene mine. Det er selvfølgelig snakk om sketsjen med 3 russer som lå helt på starten av revyen. Her fikk jeg så vidt puste!! Denne scenen lot Mathias Timberlid skinne på scenen, han danset vilt, og som aldri før på scenen som startet latteren i salen. For noen sjokkerende dancemoves!! Etter hvert merket russene at denne karen ikke var invitert på rullingen, derfor bestemte de seg for å poste noe på story for å gjøre at alle «bitchesene, cuntsene og alt imellom» skulle komme på rullingen. Så dukket plutselig familien hennes og selveste bab-rulleren hennes opp til rulling. Jævla kreativt må jeg si.

Kasper Natvik, Nora Nadina Hvidsten og Johanne Tufto som litt problematiske land

Neste sketsjen jeg skal snakke litt om er nødt eller sannhet sketsjen. Her ble vi møt med 6 av skuespillerne som var på overnatting. De bestemte seg for å da leke nødt eller sannhet, der hun første ble nødt til å dra hjem. Dette skjedde da videre med alle sammen litt etter litt med forskjellige grunner. La oss bare si at jeg var overrasket at Kasper Natvik ikke knakk ryggen, og at jeg fortsatt er litt forstyrret av fot sniffingen...

Siste sketsjen jeg skal nevne er selvsagt den med diktatorene. Det startet med at diktatorene kom vanlig inn på scenen, også kom Putin inn dansende. Etter dette ble det servert noen funky drinker. De ble alle livredd for drikkene, og lagde masse unnskyldninger for å ikke drikke den. Så de bestemte seg for å leke ''do or drink''. Her blir de utfordret til å gjøre noen syke ting. For eksempel ble Johanne Tufto som Fidel Castro bedt om å starte ny revolusjon i Russland. Denne var litt for grov for Putin og han holdt på å drepe Kasper Natvik som Saddam Hussein. Videre kom det andre grove vitser i denne sketsjen, men jeg tenker at dette er forventet av en revy. Koste meg Max og slet litt med å holde meg seriøs.

Ella Hauso Hafsaas og  Ida Pindard

Ikke bare var det sketsjene som var gode, jeg må og nevne at i mange revyer er det lett å høre hvilke sangere som er bedre enn de andre. Men ikke her!! Alle var utrolig gode på sin egen måte. Formidlingsevnen og talentet er enormt stort og noe jeg fortsatt sitter igjen med, selv uker etter jeg så revyen. De har så forskjellige stemmer som er så fine sammen, de er virkelig alle fantastiske. Og alle sangene var bangers!!

Og med det tar anmeldelsen sin slutt.. Vet dere ble trist nå. Katten leverer nok en gang og jeg kan med stolthet kalle meg selv en kattenkid, eller pothode om du vil. Skuespillerne er flike, de får alle skinne, de har fantastiske kostymer og band kan å spille. Økonomi er sikkert også god.. hva nå enn de gjør. Takk for meg!

Skrevet av Alice Aurore Hanssen

Bilder av Katten revyen

209 visninger0 kommentarer